HOMENATGE ALS NOSTRES DIFUNTS
CORREDOR DEL MEDITERRANI
Cal valorar en la seva justa mesura, la importància de que aquesta infraestructura logística tindrà ,per al nostre territori, especialment per tot l’arc mediterrani.
Una infraestructura necessària per l’economia .
Dani Andreu, Alcade de l’Aldea: “Pot ser, que per primera vegada el Corredor del Mediterrani, hagi estat valorat en aquest sentit, es a dir, no hi ha hagut criteris polítics alhora de planificar una infraestructura de comunicació. Si que hi ha hagut criteris econòmics i de creixement industrial i de riquesa . D’alguna manera això ens afecta directament a les Terres de l’Ebre, perquè el corredor ens passa directament per aquí , i passa segurament per la pròpia població aldeana.
No podem en aquestos moments renunciar a altra cosa, que treure’n profit d’aquesta obra.”
Una obra que significarà tenir una posició concreta i clara de manera conjunta, per poder tenir un lideratge clar i concís,que pugui porta la veu de les Terres de l’Ebre allí on calgui.
Dani Andreu, remarcava: “ No hem de ser una estació de pas, hem de ser una seu d’aquesta infraestructura econòmica tan i tan important.”
EL NOSTRE ALCALDE DANI ANDREU,COM A MEMBRE ELEGIT ,HA ASSISTIT A LA CONSTITUCIÓ DEL 1ER CONSELL DE GOVERNS LOCALS DE CATALUNYA
Dani Andreu, com a representant a aquest consell, s’ha felicitat per poder portar el nom de l’Aldea a un òrgan tant important.
El Consell de Governs Locals serà la corretja de transmissió dels interessos dels municipis cap al Parlament de Catalunya.
És un dia històric i que dona millor i més clara veu al municipalisme de la nostra Nació.
L’ALCALDE DE L’ALDEA DANI ANDREU , ES COMPROMENT A NO PUJAR ELS IMPOSTOS DELS ALDEANS PER AL 2012
Amb l’assemblea d’ahir dimarts 25 d’octubre a les 22 hores que va tenir lloc al Saló de Plens de la Casa de la Vila, es van tractar assumptes de vital importància per la població aldeana,com l’ampliació de serveis a l’estació de Tren de l’Aldea, els pressupostos per al 2012 i la variant de l’Aldea.
Segons citava Dani Andreu, Alcalde de l’Aldea: “Esta setmana passada tècnics de la secretaria de mobilitat del Departament de Política Territorial i Sostenibilitat,presentaven un avantprojecte sobre una sèrie de millores que afectaran a l’estació de tren de l’Aldea , com la maniobrabilitat dels autobusos,la zona d’aparcament dels propis autobusos,(ja sabeu que connectar l’estació de tren via bus es absolutament prioritari), es millorarà l’enllumenat dels aparcaments ,millores a la sala d’espera. també en el projecte de millora contempla la gran ampliació de places de pàrking “.
El projecte que es pot acabar de perfilar aquestes properes setmanes, te un cost de 487.000 € .Un altre projecte ,contemplarà la millora dels accessos a la pròpia Estació de Tren de l’Aldea.
“És una obra llargament reivindicada que en gaudiran els passatgers que arriben a l’estació des de la N235 i la N340 , des de la part nord i sud de les Terres de l’Ebre. Un obre que encara que no compleix les expectatives,al menys, comença a dotar de millors serveis a una estació que és la de les Terres de l’Ebre, no tan sols la de l’Aldea”, citava Dani Andreu.
En l’Assemblea informativa es va tractar el tema dels pressupostos per al proper any 2012, en un moment en que les qüestions pressupostaries són molt importants. L’equip de Govern Aldeà, elaborarà un pressupost municipal que estigui a l’altura , sense oblidar se de la situació econòmica que es viu actualment.
Un pressupost de contenció de despeses i en el que Dani Andreu citava a la població aldeana que no apujaria els impostos per al 2012.”Els impostos no es pujaran,és un compromís que tenim que adquirir ,ja està prop malament la situació econòmica actual, com per a que es tinguin que pujar els impostos.
Es reduirà la despesa corrent,una reducció lineal , que pot anar entre el 5 i el 10 % en moltes de les partides pressupostàries. Es rebaixarà el cost de les Festes.
Intentarem mantenir les subvencions de Sanitat i Educació, ja que no volem que tinguin cap retallada.
D’inversions en hi hauran poques, per que, estem a la part final del Pla Únic d’Obres i Serveis,que són les principals subvencions que ens dotem els ajuntaments per poder fer inversions. Enguany serà un any de parada.
Hi haurà una reducció en l’impost d’obres d’un 25 % per a totes aquelles empreses o famílies que es vulguin per una casa per viure. També tindran rebaixa d’impost del 50 % aquelles empreses que construeixin obres que contribueixin a activitat econòmica o a crear llocs de treball.”
Amb l’últim punt de l’assemblea ,el Govern Municipal, informava a la població del transcurs de la reunió que es desenvolupava al Govern Central a Barcelona el passat Divendres 14 d’octubre, amb Victor Morlan, Secretari de Infraestructures del Ministerio de Fomento, que va estar acompanyat del Sr. Director de la Demarcació de carreteres de l’Estat a Catalunya Sr. Lluis Bonet i el Subdelegat del Govern Sr. Ramon Inglés.
Dani Andreu:”Agraïm des de aquest consistori a l’Honorable Conseller de Territori i Sostenibilitat el Sr Lluís Recoder i Miralles , que va propiciar aquesta reunió”.
El projecte tècnic, que era una de les qüestions que van aparèixer durant aquets any i mig de parada d’obres com a un entrebanc, el modificat tècnic que tenia que obligatòriament complí l’obra està aprovat, “dat i beneït “, i el tràmit administratiu acabat. Això deixava de ser una excusa,desprès com a partida pressupostària el Sr Morlan, i el Sr. Bonet,ens van fer saber ,que hi havia una partida alliberada, per tan per poder utilitzar se, de 4 milions d’euros .I finalment el compromís adquirit pel Sr Victor Morlan , en presència dels representants de l’Ajuntament , de citar a l’empresa Sanchez Dominguez SA, el més aviat possible, per tal d’acordar amb ella el reinici de els obres el més aviat possible.
Una cosa ha de quedar ben clara, amb la reunió no es va marcar , ni dia ni hora. Durant les properes setmanes es realitzaria al reunió amb l’empresa Sanchez Dominguez SA.
Els aldeans no podem deixar de ser malfiats, però hem de confiar amb la gestió política i amb la paraula d’una persona , l’hem de deixar temps per poder actuar”.
Amb l’assemblea el poble de l’Aldea va decidir , com a data límit per al reinici de les obres de la variant de l’Aldea, el proper 15 de Novembre.
Data en la que si no es reiniciessin les obres, es realitzaria un altra assemblea popular per emprendre accions.
SESSIÓ PLENÀRIA EXTRAORDINÀRIA CORRESPONENT AL DIA 26 D’OCTUBRE DE 2011.
NOTIFICACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA DE LA SESSIÓ PLENÀRIA EXTRAORDINÀRIA CORRESPONENT AL DIA 26 D’OCTUBRE DE 2011.
dimecres dia 26 d’octubre de 2011 a les 13,30 hores en primera convocatòria, sessió que es desenvoluparà d’acord amb el següent:
ORDRE DEL DIA
1.- Aprovació, si s’escau, de les actes de les sessions anteriors corresponents a l’ordinària del dia 16 de setembre de 2011 i extraordinària urgent del dia 15 d’octubre de 2011.
2.- Presa de possessió de la Sra. Yolanda Tomàs i Ferrer del càrrec de Regidora de l’Ajuntament de l’Aldea.
3.- Proposta de la creació especial de comptes.
4.- Donar compte de les resolucions de l’Alcaldia d’organització de l’Ajuntament.
5.- Donar compte dels Regidors que integren la Junta de Govern Local i del règim de sessions de la mateixa i del nomenament dels tinents d’Alcalde.
6.- Proposta de nomenament del tresorer.
7.- Grups polítics i portaveus
8.- Proposta de creació d’un grup de treball.
9.- Rectificació a l’expedient d’aplicació de contribucions especials, per dur a terme l’obra d’“urbanització que manca de l’annex al projecte d’urbanització de la zona d’Hosta-sol 2ª fase per tal de seccionar el projecte en dues fases constructives”.
10.- Donar compte de les resolucions que declaren vehicles fora d’ús.
11.- Resolució al·legacions i aprovació definitiva de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per l’aprofitament especial del domini públic local, a favor d’empreses explotadores de serveis de telefonia mòbil.
12.- Proposta d’assignació concedida per la Generalitat de Catalunya en concepte de prestació supramunicipal de serveis a favor de la Mancomunitat Intermunicipal Deltatrés.
13.- Aprovació, si s’escau, del compte general de l’exercici 2010.
14.- Donar compte de l’informe trimestral d’intervenció.
15.- Sorteig de les meses electorals.
AVUI DIMARTS 25 D'OCTUBRE ASSEMBLEA IMPORTANT A LES 22 HORES
Des de l’Alcaldia de l’Aldea es convoca a tota la
ciutadania a la Assemblea Informativa que tindrà lloc
el proper dimarts 25 d’octubre de 2011 a les 22:00
hores al Salo de plens de l’Ajuntament per tal
d’informar dels següents assumptes.
1. Ampliació de serveis a l’estació de Tren de l’Aldea
2. Pressupost 2012
3. Variant de l’Aldea
4. Precs i Preguntes
Donada la importància dels assumptes a exposar es
prega la màxima assistència.
Sort dispar per als equips Aldeans

Sort dispar per als equips Aldeans
Nova derrota del primer equip en camp del Mora la Nova per 5 a 1, en un partit on es va poder empatar en el començament de la segona part, per mitjà d'un penal errat, però que finalment es va acabar amb una golejada engruixada i dolorosa. El cap de setmana vinent ens visita el Sant Jaume a l'estadi de “La Unió” i no es poden perdre més punts per mantenir les aspiracions de principi de temporada.
Els que sumen i segueixen són els Juvenils que amb2 gols de Marc Montesó, 2 de Carlos Gilabert, 1 de Marc Royo i 1 d'Oscar Imsa van vèncer a l'Arnes per 6 a 2 per portar-se la tercera victòria consecutiva i posar-se segon amb 10 punts en el campionat de lliga. També va guanyar el Femení Futbol 7 i els Alevins, les noies 5 a 1 al Ginestar amb 4 gols d'Arantxa Ferrando i 1 d'Andrea Simón i la golejada de la data la van fer els dirigits per José Juan Salvadó amb un contundent 9 a 0 vencent al Jesús i María C amb 2 gols de Roger Meca, 2 d'Alfred Curto, 2 de Filip Babik i 1 de Sergi Lineros, 1 d'Albert Panisello, 1 d'Héctor Domínguez.
Les derrotes en el futbol base aquest cap de setmana la hi van portar els Infantils que per la mínima van caure a casa per 2 -3 abans el J. Catalonia amb gols de David Meca i Roman Hadji i també els Benjamins que van perdre en la seva visita a Jesús i María per 4 – 1 amb gol de Felip Muñoz.
IMMINENT ACABAMENT DEL PROJECTE D'AMPLIACIÓ DE SERVEIS DE L'ESTACIÓ DE TREN DE L'ALDEA
Després de la entrevista mantinguda amb els Srs. Jose Ramon Fernandez de GISA i el Tècnic de la Secretaria de Mobilitat Sr. Pedro Malaria, comprovem que la tasca desenvolupada durant molts mesos està a punt de donar els seu fruit.
El projecte d’un import aproximat de 500.000 Euros, contempla l’augment substancial de places d’aparcament, millora a la sala d’espera i l’enllumenat i una adequació per la mobilitat i l’aparcament dels autobusos.
De la mateixa manera s’està estudiant unes altres propostes que faciliten la millora dels accessos a aquesta estació de les Terres de l’Ebre.
Aquests dies en que la notícia es el Corredor del Mediterrani, ens complau comprovar que la importància i centralitat de la nostra estació està reconeguda, però que ara més que mai hem de fer “cos territorial” per tal de que la futura infraestructura logística tingui seu i parada a l’Aldea.
NOVETATS SOBRE LA VARIANT N-340
L’Ajuntament de l’Aldea, representat per l’Alcalde i tots els grups polítics del consistori, comunica que la reunió mantinguda aquest divendres dia 14 d’octubre de 2011 amb el Secretari de Infraestructures del Ministerio de Fomento Sr. Victor Morlan, que va estar acompanyat del Sr. Director de la Demarcació de carreteres de l’Estat a Catalunya Sr. Lluis Bonet i el Subdelegat del Govern Sr. Ramon Inglés, va donar com a fruit el compromís del Sr. Morlan per desencallar de manera immediata les obres de la variant una vegada comprovat que el modificat tècnic del projecte esta aprovat, que existeix una partida pressupostària de 4 milions d’euros també aprovada de forma oficial, i que es pot destinar dins de l’any en curs al reinici de les obres.
El secretari de Infraestructures va fer constar la voluntat de mantenir una reunió de forma urgent amb la empresa SANDO S.A. per tal de formalitzar la destinació d’aquests recursos al reinici immediat de les obres.
Des de l’Ajuntament de l’Aldea volem, en primer lloc, agrair la intermediació del Conseller Lluis Recoder a l’hora de propiciar aquesta reunió i donem un vot de confiança a la gestió del Sr. Victor Morlan.
Si d’acord amb la voluntat expressada tot es desenvolupa amb normalitat, pensem que durant les properes setmanes podríem assistir al final de la paralització de les obres de la variant.
EXCURSIÓ FAIG PARE I PI GROS DEL 9 D'OCTUBRE 2011

El passat diumenge dia 9 d’octubre una trentena de joves i parelles de l’Aldea i veïns d’aquesta, van realitzar l’excursió al faig pare i al pi gros , és una excursió que es recomana fer-la en la època de la tardor pels canvis de colors que hi ha als arbres.
Sortint a les 8 del matí des del casal de joves de l’Aldea direcció a la Sènia Enfilant la pista pel costat del pantà de Sènia amb els cotxes fins arribar a l’àrea de lleure de la Fou. Des d’allí mateix iniciavem la pista , ja que el camí no era massa adequat per segons quins cotxes, fins arribar a la porta, que barra el pas a tot vehicle.
Desprès s’iniciava la sendera fins arribar al pi gros. Una volta vist el pi gros,(ja que t’has d’enfilar per una sendera gens marcada i molt empinada) , tornem cap enrere en busca de la pista un altre cop on t’endinsa per un bosc de fagedes que et portarà fins al faig pare.
Tot un matí part de migdia per gaudir de la natura i el seu paratge fantàstic ! Ara a planejar la pròxima que serà d’aquí poc….. seguirem informant.
ITV MAQUINÀRIA AGRICOLA
Des d’aquesta Alcaldia s’informa a tots els interessats que, El Departament Agrícola de Applus Entitat Concessionària de la Generalitat de Catalunya fa saber que es procedirà a passar la inspecció tècnica (I.T.V.) de la maquinària agrícola a aquest municipi de l’Aldea el proper dia 18 de Novembre de 2011 de 09:00 a 13:00 hores .
Triomf de les Noies, Juvenil, Aleví i derrota de l'Infantil
Futbol Base
Triomf de les Noies, Juvenil, Aleví i derrota de l'Infantil
Totes les categories del Fútbol Base que juguen en els campionats de la Federació Catalana ja estan en marxa. Les dues que faltaven començar, Aleví i Infantil, ho han fet aquest cap de setmana amb sort dispar ja que els Infantils van caure el dissabte per 1 – 3 enfront de l'Escola Ebre amb gol de GERARD GUILLAMON i els Alevins el diumenge van debutar amb triomf a l'Amposta “C” per 3-1 amb gols de ROGER MECA, FILIP BABIK i MARC MARTÍN.
En els majors primera victòria del Juvenil, en un gran partit, enfront del Catalonia per 3 a 1 amb gols de MARC ROLLO, OSCAR INSA i MARC MONTESÓ i les noies amb brillant actuació i contundent victòria, tres de tres, enfront del Falset Esportiu per 5 a 2 amb gols d'ARANTXA, JULIA, ANDREA, MARIA (des de la porteria) i NURIA FALCÓ.
Mario Néstor Guerrera
Departament d'Esports d'Antena Aldaia
RETORNA EL TRIOMF
Tercera Catalana
Retorn al Triomf
Amb gols de Juanjo Mangriñá i Jordi Martí l’ Aldeana gana al Godall per 2–0
Després de tres jornades sense sumar la Unió Esportiva Aldeana torna al triomf per 2 a 0 enfront del Godall en un partit poc atractiu en la primera part on els locals amb molts nervis i poca confiança en si mateix no van tenir grans ocasions, per això el Godall amb poc i una bona pressió des del mitjà del camp va ser més en els primers 45, encara que acabés amb empat a zero.
En la segona part l'entrada d'Amador va donar al mig camp de l’ Aldeana la consistència necessària per poder arribar a la porteria contrària. La rapidesa dels davanters locals va ser la clau del triomf especialment en el minut 68’ quan Pau Tomás es va escapar per la banda dreta i amb un centre al segon pal Juanjo Mangriñá va posar de cap l'1-0.
El partit es va obrir i la visita va haver de sortir a buscar l'empat, però, set minuts després en una bona contra Jordi Tomás es va anar per l'esquerra i amb un suau toc a la sortida del porter va posar el 2-0 definitiu.
Un triomf que s'esperava i es necessitava amb moltes ànsies i especialment per poder arribar amb més tranquil•litat a la visita de la setmana vinent al camp de La Senia.
U.E. Aldeana: Andreu; Aleix, D. Mangriña, Elies, Fortunato; Jordi Martí, Pujol, Cervellera, Pau Tomas; Alex Alegre i J.J. Mangriña.
Canvis: Aldeana: Amador x Cervellera, Albert Alegre x Alex Alegre, Ignaci x Fortunato, Rumbao x Pau Tomas.
Goles: Aldeana: Juanjo Mangriñá 68’ i Jordi Martí 75’
Mario N. Guerrera
Departament d'Esports d'Antena Aldaia
BAN
D’acord amb aquesta nova data, i a la fi de no convocar gratuïtament a la població, posposaríem la data de la assemblea popular per a la setmana posterior a l’esmentada reunió.
B A N ASSESSORAMENT DE RECERCA DE FEINA
ES COMUNICA QUE EL DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL DE LA DIPUTACIÓ DE TARRAGONA, AMB LA COL.LABORACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE L’ALDEA, OFEREIX ASSESSORAMENT EN EL PROCÉS DE RECERCA DE FEINA A T0TS ELS ATURATS/DES. LA DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR EN EL MOMENT DE LA INSCRIPCIÓ ES: 1.- DNI O NIE.2.- FULL D’INSCRIPCIÓ AL SERVEI D’OCUPACIÓ DE CATALUNYA (SOC)3.-VIDA LABORAL4.-CURRÍCULUM VITAE (CAL ADJUNTAR LES TITULACIONS) DATA MÀXIMA D’INSCRIPCIONS: 31 D’OCTUBRE DE 2011.LLOC: AJUNTAMENT DE L’ALDEAHORARI: DE 9:00 A 14:00 HORES.
3era Trobada de Bandes de l'Aldea

Avui Dissabte tenia lloc la 3 era Trobada de Bandes de l'Aldea amb les Bandes Invitades d'Amposta,Camarles,València i l'Aldea.
Les Bandes han sortit dels 4 punts de l'Aldea per trobar se a la Plaça de l'Ajuntament on els esperaven les autoritats que presidint l'acte, com Dani Andreu Alcalde de l'Aldea, i Estela Estorach Regidoria de Cultura entre d'altres.
Desprès de l'entrega de distintius a les bandes , la gent assistent a l'acte i les autoritats municipals s'han desplaçat fins al pavelló poliesportiu on les quatre bandes han realizat un petit concert .




